måndag 12 december 2011

Värt det

Det är ingen hemlighet att jag gillar julkort. Jag tycker det är väldigt trevligt att det kommer något annat i brevlådan än orangea brev från pensionsmyndigheten, tidningen Universitetsläraren och de räkningar som inte kommer elektroniskt.

Ta bara en sådan sak som att det aldrig har hänt att vi fått två likadana julkort samma år. Det är granar, stiliserade eller snötäckta, tomtar, änglar, hemgjorda pysselkort eller familjebilder med eller utan röda luvor. Och julbrev! Men aldrig likadana.


Nu är det bara några dagar kvar. En bunt med kort ligger och väntar. Frimärkena är köpta.

Jag vet, jag vet. Det är färre och färre som tycker det är värt det. Jag kanske är en alien, men jag tycker faktiskt det är värt. Klart värt. Hurra! Leve julkortet! Det riktiga!

/Maia

PS. Om du vill skicka julkort från soffan, kolla in postens Julkort i farten! Leverans dagen efter. Alla andra julkort ska vara i brevlådan på fredag den 16e.

1 kommentar:

  1. Denna har jag delat på fb, jättefin julkalender du har.
    Kram
    Mervi

    SvaraRadera